Söker du efter svar? Vår FAQ är det snabbaste sättet att få hjälp. Här kan du hitta svar på många av dina frågor som t.ex. frågor kring leverans eller vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga på Xeed.

Mest sedda

Du står själv för fraktkostnaden vid ångrat köp. 

Fyll i vårt retur och reklamations formulär här.
Så kommer kundtjänst sen återkomma till dig med fraktsedlar. 

När vi mottagit din retur uppdaterar vi din betalning och drar av för fraktkostnaden. 

Fraktkostnaden är beroende på val av produkt och fraktsätt. Fraktkostnaden syns i kassan efter att du lagt produkten i din varukorg.

Kundtjänst är öppen mellan 09:00-12:00 (helgfria) vardagar, ej röda dagar. 

Gå till inloggningen och klicka på "Inget konto, skapa ett här".

Hitta svaret på din fråga

Retur & återbetalning

Du står själv för fraktkostnaden vid ångrat köp. 

Fyll i vårt retur och reklamations formulär här.
Så kommer kundtjänst sen återkomma till dig med fraktsedlar. 

När vi mottagit din retur uppdaterar vi din betalning och drar av för fraktkostnaden. 

Vi på Xeed hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer men skulle du av någon anledning ångra ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. För att returen ska godkännas måste varan returneras i väsentligen oförändrat skick, oanvänd, hel och ren. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Du står själv för fraktkostnaden vid ångrat köp. 

Fyll i vårt retur och reklamations formulär här.
Så kommer kundtjänst sen återkomma till dig med fraktsedlar. 

När vi mottagit din retur uppdaterar vi din betalning och drar av för fraktkostnaden. 

Kunden har ansvaret för en produkt som skal returneras till oss i originalskick. När vi mottagit din retur så får du en bekräftelse via mail. 

Om du behöver reklamera en vara, ber vi dig fylla i vårt retur och reklamations formulär här.
Så kommer kundtjänst sen återkomma till dig.

Beställa

Fraktkostnaden är beroende på val av produkt och fraktsätt. Fraktkostnaden syns i kassan efter att du lagt produkten i din varukorg.

Ja, du kan köpa presentkort på vår hemsida.

Så fort din order är registrerad hos oss får du ett bekräftelsemail med all information som avser för din order. 

Du får en bekräftelse via mail när din order är packad på vårt lager. Detta mail inkluderar en länk där du kan följa ditt paket. Om du valt Best, kommer du få ett sms av Best där de vill att du ska följa de olika stegen för att välja tid och leveransdag. Om du valt Schenker hemleverans kommer du få ett sms från Schenker där ni tillsammans väljer tid och dag paketet kan levereras. Om du har valt Schenker ombud, kommer du få ett sms när din order finns och hämta på ditt närmaste Schenker ombud. 

När orden är bekräftad och betald går det inte att ändra innehållet i ordern.

Leverans

Om du får hem en felaktig eller defekt vara är du välkommen att fyll i vårt retur och reklamations formulär här.

Så kommer kundtjänst sedan att återkomma till dig. 

Om du får hem en felaktig eller defekt vara är du välkommen att fyll i vårt retur och reklamations formulär här.

Så kommer kundtjänst sedan att återkomma till dig. 

När vi skickat din order får du ett bekräftelsemail med spårningsnummer. 

Om du valt Schenker som fraktalternativ spårar du ditt paket här.

Om du valt Best som fraktalternativ spårar du ditt paket här.

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar inom Sverige om varan finns i lager. Leveransen kan dock ske senare än den beräknade leveranstiden. Beställningsvaror kan ta upp till 2-3 veckor. 

Ja, det är möjligt. 

Din order levereras med Schenker till ditt närmaste Schenker ombud eller direkt till din dörr dagtid. Alternativt med Best som leverera ditt paket till din dörr på kvällstid. 

Betalning

Har du frågor kring din faktura ta kontakt med klarna här

Det är möjligt att betala din order med kreditkort, kontokort, Swish eller Klarna faktura. 

Användarkonto

Gå till inloggningen och klicka på "Inget konto, skapa ett här".

För att ta del av Mina sidor behöver du logga in med en e-postadress och lösenord. Första gången behöver du skapa ett konto, det gör du enkelt här. 

Logga in på "mitt" konto och välj redigera profil för att ändra ditt lösenord.  

Gå in på "inloggningssidan" och klicka i Glömt lösenord. 

Nej, du behöver inte vara medlem för att kunna göra en beställning. 

Om du vill avregistrera dig från nyhetsbrev gör du det genom att klicka på länken "avregistrera" dig på sidan längst ner. Tänk på att om du avregistrerar dig från nyhetsbrev kommer du inte längre få våra månadsbrev, erbjudanden om undersökningar eller tävlingar. 

Annat

Kundtjänst är öppen mellan 09:00-12:00 (helgfria) vardagar, ej röda dagar. 

Reklamationen gäller i enlighet med konsumentköplagen.

Vad roligt att du vill göra ett samarbete med oss! Maila oss på info@xeed.se

Vi letar alltid efter nya talanger. Skicka gärna in din ansökan till info@xeed.se så återkommer vi till dig om vi har en tjänst ledig. 

Vi ska bidra till en grönare & friskare värld.

Eftersom gräs är en avgörande faktor såväl miljömässigt som för att människor ska må bra, uppnår vi vår vision genom att målmedvetet sprida vår kunskap och våra hållbara produkter så brett och djupt som det är möjligt.