Xeed Köpvillkor
AVTAL OM KÖP
Genom att göra en beställning accepterar du villkoren. Avtalet mellan dig och Xeed ingås i samma stund du skickar din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse så att allt är OK, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss på en gång. Avtal kan endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.
PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Faktura
Du kan välja att betala mot faktura. Du får hem dina varor och kan i lugn och ro titta på och prova dem innan du betalar. För fullständiga fakturavillkor klicka här
Bank-/kreditkort
Du kan betala med bank-/kreditkort utfärdat av VISA eller MasterCard. Köpet verifieras genom säkra servrar där du godkänner din betalning.
Avbeställning
En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning gått igenom och bearbetas.
Kampanjer och erbjudanden
Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum anges.
Det går ej att kombinera eventuella rabattkoder/kampanjer, endast en rabattkod/köp.
Säkerhet
Beställningar som görs med annan persons namn eller uppgifter utan dennes medgivande räknas som bedrägeri. Polisanmälan görs vid misstänkt bedrägeri.
ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Om du önskar returnera hela eller delar av din order. Börjar du med att fylla i vårt returformlär här.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, eller om produkten har används.
När du utnyttjat din ångerrätt
Du står själv för fraktkostnaden vid ångrat köp.
Vid retur står du för risken för varan och bär ansvaret för att varan inte skadas under transporten till vårt lager. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.
När vi mottagit informationen om att du vill göra en retur kommer vi boka en retur. I första hand kommer du få lämna in paketet till ditt närmaste Schenker ombud.
När vi sedan mottagit returen kommer vi kontakta dig och dra av returkostnaden på din befintliga betalning.
Kostnaden för retur är beroende på vilka varor du önskar att returnera. Vanligast är att returfrakten kostar lika mycket som den ursprungliga frakten.
REKLAMATION
Reklamation gäller vid enighet med konsumentköplagens. Konsumenten kan reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst info@xeed.se. Vi på Xeed står för fraktkostnaden vid reklamation.
Om reklamationen inkommit i skälig tid ska vi på Xeed:
- Reparera felet
- Byta ut varan till en ny, felfri vara
- Ge prisavdrag
- Låta konsumenten få häva köpet och ge pengarna tillbaks
Ladda ner blankett för reklamation och ångerrätt här
LEVERANSER
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Utebliven hämtning
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Om paketet hämtas ut av en annan person är mottagaren ska bådas legitimation visas upp.
Skrymmande beställningar och försändelser med högt värde skickas alltid som hemleverans eller till ett ombud.
GARANTIER OCH SERVICE
Reklamation gäller vid enighet med konsumentköplagen. Konsumenten kan reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst info@xeed.se
Ladda ner returblankett för reklamation och ångerätt här
PRIVAT POLICY
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."
Du kan läsa mer om personuppgiftspolicyn här
COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act,. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Transportskador
Vid mottagande av varor är det viktigt att du kontrollerar att varan inte är transportskadat. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom en vecka. Anmäl en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och kontakta därefter Xeed.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
ÖVRIGT
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel på www.xeed.se.
För frågor kring innebörden av villkoren eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med oss via info@xeed.se
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
Force Majeure
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter vi inte kunnat råda över såsom exempelvis, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser.
Ändringar i våra köpvillkor Om vi ändrar eller uppdatera våra villkor uppdaterar vi datumet nedan.
Senast uppdaterad 2024-05-03